torsdag den 12. november 2009

På en grå torsdag


En rigtig sød dansk blogger gjorde mig opmærksom på denne bog, og straks konsulterede jeg min internetboghandel for at se, om jeg kunne få den her i Norge. Det kunne jeg, og i dag kom den så til Rosas lille førjulshjem! Den er meget tykkere, end jeg lige havde regnet med, så det er virkelig en glæde at bladre i den - der er til flere timers hygge. Den er akkurat lige så smuk og fuld af gode opskrifter som forventet. Jeg er vild med danske Camilla Plum. Hun skuffer aldrig! Her får I lige nogle hurtige glimt...og god førjulshygge til jer allesammen.






Denne ret glæder jeg mig især til at lave...nammenam!

9 kommentarer:

  1. Den måste jag försöka få tag på! Några av programmen med henne har gått på svensk tv och det är så bra. skönt att se någon baka å laga mat i ett helt vanligt kök, om än personligt, istället för alla dessa sterila studiokök...

    SvarSlet
  2. Men ååååå!!!! Den boken har jeg helt gått glipp av!!! Jeg har flere av hennes bøker og trodde jeg hadde oversikten over utgivelsene men denne har jeg gått glipp av altså! Blir jo bare nødt til å bestille den! Takk og takk for tipset :)) Det programmet du nevner høres ut som et lignende vi hadde i Norge en gang i tiden. Folk som lette etter savnede slektninger og venner..Tore på sporet tror jeg det het..Ikke helt min cup of tea akkurat men jeg tror det var populært :))Vi skal snart se på den danske serien "Forbrytelsen" og DEN serien liker vi! Fantastisk spennende selv om første sesong var aller best..Dere dansker kan virkelig lage både gode tv-serier, mat, keramikk og flotte møbler :D

    SvarSlet
  3. Tror du det är en bok för mig??? Du får gärna visa fler bilder...:)
    Jag skulle tro att vi gillar samma stil?

    Nå? Är du arg på mig eftersom du inte hälsat på på flera timmar??? :D:D:D Hahahaha!!!!

    SvarSlet
  4. Kære Ebba: Det har du HELT ret i! Camilla Plum er fantastisk. En af mine helt store madrelaterede drømme er at handle ind i hendes gårdbutik!

    Kære Momme: Programmet jeg omtalte er ikke Tore på sporet...slet ikke!Hvordan kunne du dog tro de om min! ;) TPS findes også i en dansk version, der hedder Sporløs, hvilket jeg heller ikke ser. :)

    Bogen var også en overraskelse for mig. Den er jo nogle år gammel, så det er mig en gåde, hvordan jeg har gået glip af den! Men nu har jeg den, og jeg er evig lykkelig! Julen bliver straks mere festlig med Plum i mit køkken! :)

    Kære Persilja: Ha ha ha ha ha, ja jeg har lagt dig på IS!!! :):) Bogen...noget for dig...det tror jeg! Kan sende dig en mail med flere billeder. :-D

    SvarSlet
  5. Heisan Rosa!
    Blir glad for alle boktips. For tiden har jeg en stor tilgodelapp i en bokbutikk som sier jeg bare kan levere liste over bøker jeg vil bestille. Kanskje denne hadde vært noe for meg også..
    He,he.....jeg har definitivt ikke fått en ekstra dose energi av skiturer i skog og mark!!! Jeg er som en nyfødt kalv med ski på beina og er en av de som ikke er født med disse lange vriene sakene.
    Men.....masse energi har vel liksom nesten vært varemerket mitt. Husker godt jeg gjorde noe så luksuriøst som å ta noen timer med aromaterapi før jeg fikk barn. De fleste kundene fikk energigivende eteriske oljer, men jeg fikk bare beroligende hi,hi!
    Men det er en som overgår meg vet du..... Nøtteskrika!
    Flytt over fjorden til Vestfold! Kanskje du skulle få bo litt på loftet her hos oss? Der er det til og med utsikt ned til Sandefjordsfjorden, eneste plassen i huset det er det.
    Ja...så kan du kurses i familiehygge! Vel, jeg er sikker på du lager mye hygge jeg, Rosa! Bare se på de fantastiske baker-evnene dine! Det bevisste du jo til fulle under barnebursdagen nylig.
    Jeg er en utrolig livsnyter, noe jeg har arvet i stort monn etter min pappa. Derfor MÅ jeg bare kjenne duften av ferske bakevarer, tenne haugevis av stearinlys døgnet rundt og gjøre hygge.
    Pappa og mamma bodde i et slitent gammelt hus. Pappa var kun teoretiker ikke noe praktisk anlagt. Når huset burde males, plassete han bare en bekvem fluktstol med ryggen til huset. Der satt han og lyttet til fuglesangen og kikket på de vakre blomstene i stenbeddet og hadde det godt med seg selv. Min mamma holdt jo nesten på å gå fra konseptet, vet du!
    Ha en glad helg på andre siden av fjorden!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlet
  6. Kære Kaspara: Du er sød. Gode historier, og jeg tror så gerne, at Nøtteskrika er en energifuld dame. :-D Du burde bestille denne bog, synes jeg. Hey, i dag fandt jeg boligliv hos Narvesen (den anden jeg besøgte...frygtede, at jeg måtte vade helt op til stationen!) Har siddet i mit rod og hygget meg med den og te og boller med marmelade! Det er vel livet det? :)

    SvarSlet
  7. Hei Rosa :))Endelig får jeg satt meg ned og skrevet til deg. Vi har vært hos lege i nabobyen og hele dagen har gått..Jeg leste kommentaren din før vi resite avgårede og jeg har humret og fnist for meg selv for jeg skjønner jo at du var redd jeg trodde du elsket Tore på sporet hihihihi!!! Jeg merket en anelse panikk hos deg men ta det HELT med ro! Var det slik at du elsket det programmet tror jeg ikke du hadde skrevet det på nettet! jeg er full av innestengt fnis her nå altså!!
    Jeg trodde heller ikke at det var slik det lå an. jeg bare assosierte og dro den litt for langt antagelig. Programmet ditt høres interessant ut og jeg må jo forsøke å få sett det her. Vi har jo nemlig både DR1 og DR2 men på kveldene er det 3 forskjellige ønsker for hva som skal stå på så det må planlegges litt..Igjen må jeg smile :)))Jeg har ikke tid til å blogge nå, holder på å koke fisk til katten og klokka ringer men jeg måtte bare innom og berolige deg! Ha en fin fredagskveld kjære Rosa, med eller uten Tore på sporet hihi!!! Klemmer fra Kardemomme :))

    SvarSlet
  8. Kære Momme: Du har fuldstændig ret: Jeg panikkede! :-D

    SvarSlet