torsdag den 29. oktober 2009

Farverigt køb


I husker nok, at jeg for en stund tilbage fortalte, at jeg havde foræret mig en masse ting fra forskellige bloggere. Det har været en sand fryd. Den sidste pakke kom i fredags, og den har frydet mit øje og prydet Villa Rosas køkken!

Det er den glade og farvestrålende fødselsdagsbakke, som I ser ovenfor. Nogen af jer genkender måske stregen bag? Det er den herlige svenske Maria, der har bloggen Jag blommer. Samtidig driver hun en netbutik, hvor man kan købe alle hendes pragtfulde produkter. Den finder I her.


Noget af det, der er så dejligt her i bloglandia, er gavmildheden, der råder overalt. Alle er villige til at hjælpe, og alle deler rundhåndet ud af både ros og gaver. Det er da fantastisk, er det ikke? Maria deler også rundhåndet ud, for sammen med bakken sendte hun tre gratis kort, som nu skal indrammes og glæde mig ved min arbejdsplads.


De tre kort eller billeder, som de bliver til hos mig, skal minde mig om alle de, der tør at kaste sig ud i den blomstrende kreativitet. De skal hviske små beskeder til mig, når jeg føler, at arbejdet med 'Majbritt' er forgæves: "Se op på den glade lille frie fugl der. Se hvor den basker med vingerne. Ser du, hvor glad den er? Ser du, hvor højt den flyver? Tror du ikke, den også havde sin tvivl i begyndelsen? Tror du, at den aldrig har været ræd for at ramle til jorden med et stort brag? Er de vinger, der bærer den, stærkere end dine?"


God torsdag til jer allesammen. I skal vide, at jeg sætter uendelig stor pris på jer allesammen og jeres kommentarer. De holder mig oppe og giver mig mod til at fortsætte med at skrive.

5 kommentarer:

  1. Hei Rosa :))Så nydelige ting du fikk av Maria! Hun har virkelig et øye for nydelige fargesammensettinger og har funnet sin helt unike stil og form! Så moro at du fikk det flotte brettet! Mandelplukkerksen er virkelig en lesbar bok. Jeg er inne i et sig for tiden og har lyst til å lese masse igjen.Rekker likevel ikke å lese så mye som jeg gjerne skulle.
    Jeg har det med å velge ut bøker som egentlig er gamle når jeg leser så Mandelplukkersken er et unntak fra regelen egentlig..
    Etter at jeg var på loppemarked forrige helg og fant en del Doris Lessing fikk jeg lyst til å begynne på Martha Quest igjen men så er det altså det med tiden da. Jeg har kjøpt vlisofix og skal kaste meg over applikering tenkte jeg og kjenner jeg meg selv rett kommer jeg til å
    få helt dilla og bruke en masse tid på det framover..Vi har fortsatt sykdom i huset noe som har gjort dagene litt tunge i det siste og jeg har vært litt sliten av alt..Håper det skal ordne seg snart..Om en uke i dag reiser jeg til Paris og jeg kjenner at det skal bli deilig å bare tenke på seg selv noen dager...
    Håper kommende uke skal gå fort slik at dagen endelig er der. Bittersweet symphony er en av de fineste låtene jeg vet om og den gang den kom ut gikk jeg rett i butikken og kjøpte cd'en..Men det er lenge siden jeg har hørt den så det var koselig med et gjensyn! Ha en fin dag videre! Klem fra Kardemomme :))

    SvarSlet
  2. Kardemomme: Jeg købte bakken, men fik kortene. :) Så synd, at I stadig slider med sygdom. Her skranter vi også lidt. Jeg holder mindstemand hjemme i dag, så da bliver det hygge og lidt rengøring. :) Det, der med bøger, er vanskeligt at finde ro og tid til, men jeg forsøger at læse lidt hver aften, men nogen gange er jeg bare for træt. Jeg er i gang med romanen, jeg fik af Persilja. Den er rigtig god. Nyder hver eneste sætning.

    SvarSlet
  3. Jeg forsøker også å lese noen sider før jeg slår av lyset på kveldene men ofte er jeg også for trøtt og sovner nesten mens jeg sitter der med boka..Da jeg var yngre og før jeg fikk barn kunne jeg ligge på sofaen og lese en hel helg eller bruke ettermiddagene i lesekroken men har jo måttet begrense dette.
    Skal ta med en bok når vi reiser til Paris men det spørs om det blir så mye tid. Tar også med hekletøy som er mer sosialt..Håper de lar meg få ta med heklenåla på flyet..
    Jeg får ikke lagt inn kommentarer hos Persilja etter at hun begynte å blogge hos Skøna Hem og lurer på hvorfor alle andre klarer det..
    Lurer på om det er fordi jeg sitter ved en bærbar pc med liten skjerm..Har sendt henne et par mail i stedet men jeg vil jo gjerne kommentere hos henne også. Jeg har forsøkt å skrive men teksten i venstrefeltet forsvinner og hvis jeg klarer å få det til å se ok ut kommer jeg ikke videre til feltet hvor jeg kan legge inn kommentarmoderatoren..Rart at ikke bladet gjør noe med dette! Det skjer ikke hos noen andre..

    SvarSlet
  4. Du er i dit livs eventyr og selvfølgelig kommer tvivlen luskende. så kigger du på din fugl !!!

    SvarSlet
  5. Skønne skønne sager du der har beriget dit liv med... :o)

    SvarSlet