fredag den 16. oktober 2009

Nydelig forandring



Den grønne farve på vort spisebord har længe irriteret mit øje. Den var blevet lidt for intens og dominerende, men skulle jeg virkelig til at svinge penslerne igen? Det tager så lang tid før, spisebordet kan bruges igen efter en tur med oliemaling, og det er i grunden lidt upraktisk med to små pil'fingrer i husstanden.


Så igår, da den lille dame og jeg havde hyggedag på café, så vi en lyserød voksdug, som bare passede helt perfekt ind i vores stil, og vupti så var det købt. Hjemme igen clipsede vi det fast på spisebordet, og det ser da fantastisk ud, ikke sandt?


Knap så fantastisk ser det ud nedenfra, men hvem er det også, der sidder der nede?


God kreativ fredag!

5 kommentarer:

  1. God morgen Rosa!

    Jeg sitter her litt ør og trøtt ved tastaturet. Det ble sent i går kveld. Ikke på grunn av Lille figur og hans romstering om natten, men på grunn av et kinobesøk. Jeg var på kino med ei venninne i går kveld. Jeg har ikke besøkt kino på år og dag. Det var derfor godt å lene seg tilbake i et kinostolsetet å ha fokus på filmlerretet. Vi så filmen "Engelen" av Margareth Olin. Det var en utrolig sterk film og jeg må si jeg er imponert over Maria Bonnevie i hovedrollen. Det eneste jeg var kritisk til var språket til Maria, det var litt for pent - riksmål, det passet ikke helt mener jeg.

    Jeg har fulgt deg og Kardemommes utveksling om bøker. Interessant at du har lest Christiane F. Den har jeg også lest. Samt andre bøker om samme tema;"Kjør meg til slottsparken" og "Men tankene mine får du aldri". Bøkene leste jeg da jeg var 13-14 år og de gjore stort inntrykk.

    Har du ikke sett "Engelen", anbefaler jeg den virkelig. Den er også flott filmet. Annerledes.

    Vel. Ang. vekt (ikke kilo altså og monsteret-i-speilet, men derimot stjernetegn); jeg er ikke kjent for å være vinglete vekt he he.

    Ha en god helg. Jeg besøker deg snart igjen.

    Mvh Nøtteskrika - som er kjent for å skrike ut! Derfor morsomt at du kaller meg for nøtteskriket!

    SvarSlet
  2. Snyggt! Jag diggar det där med vaxdukar. Snabbt kan man ändra hela utseendet i köket. Ocj jag gillar snabbt! :D

    SvarSlet
  3. Herlig langt kommentar Nøtteskrika (er det ikke det samme som Nøtteskriket???) Og persilja...svarer jer begge senere, for nu må jeg en tur til byen. Har siddet i møde fra 10 til nu!!!! Må UD!!!!!!

    SvarSlet
  4. Hei igjen!

    "Skrika" og "skriket" er det samme. Med med skriket -ja, jeg for min del får assosiasjoner til "Skriket" av E. Munch.

    Nøtteskrika blir alltid brukt på norsk og ikke nøtteskriket. Men betegnelsen passer når den kommer fra en dansk jente - jeg lyder begge med andre ord.

    Mvh skrika som skriker

    SvarSlet
  5. Nøtteskrika: Så hyggeligt, at du følger med her hos mig. Det der med vægten, det var da lige godt s..., er du også vægt!! Jeg støder ind i dem overalt ;) Så hyggeligt, da kan jeg sikkert godt lide dig. Specielt, når du ikke er 'vinglete' he he he...er lidt 'vinglete' selv nogen gange, og da tænker jeg: Typisk vægt...alt skal måles og vejes. Men det er efterhånden så sjældent, at det sker. ;)

    Bøger...Christiane...Bahnhof Zoo...Detlef....Det var tider....hun var den smukke narkoman. Dem findes der vist ikke så mange af i virkeligheden, men Christiane var virkelig smuk.

    Engelen...ja, jag har tænkt på, om jeg skulle se den, men jeg har ikke rigtig nogen at gå med. Jeg er en stor fan af Olin. Hun er ekstrem dygtig...og reflekterende. En stærk og smuk kvinde. Sådanne kan jeg godt lide.

    Det lyder dejligt, at være med en veninde i biffen (kino). Er den skummel? Får lidt sådan associationer til Breaking the Wavs...og den klarer jeg ALDRIG at se en gang til! Jeg tuede hele turen hjem fra Saga Kino til Bjerke Studenthjem! - Og så begyndte jeg igen, da jeg så skulle gengive handlingen til en veninde, begyndte jeg selvsagt at tude igen. Jeg græd til og med dagen efter!! Ja, sådan er jeg. Efter sidste bind med Harry Potter græd jeg mig selv i søvn og var rent faktisk ked af det i en hel uge. he he, ja det lyder idiotisk.

    Persilja: Hurtige (snabbe) løsninger er i grunden det bedste ;)

    SvarSlet